Poznaj szczegóły

Pytania (FAQ)

W tym dziale znajdziesz najczęściej zadawane pytania. Podzieliliśmy je na działy, które zawierają pytania na dany temat. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Instalacja urządzenia w obiekcie

Recepcja jest przeznaczona dla: hoteli, hosteli, apartamentów, domków letniskowych i innych obiektów noclegowych.

Maszynę należy umieścić wewnątrz budynku. Urządzenie można skonfigurować w ten sposób, aby drzwi wejściowe do obiektu oraz brama wjazdowa były połączone z Automatyczną Recepcją i otwierały się tym samym kodem.

Recepcja jest montowana do ściany za pomocą kołków montażowych. Istnieje również możliwość instalacji w przygotowanej wnęce lub na dedykowanym stelażu (np. w przypadku ściany typu karton-gips). Do miejsca montażu należy doprowadzić zasilanie oraz przewód LAN (internet kablowy). 

Urządzenie musi mieć możliwość podłączenia do prądu i internetu na kablu (LAN).

Po wykonaniu wizji lokalnej (sprawdzeniu konstrukcji budynku oraz przebiegu i stanu instalacji elektrycznych) oraz podpisaniu umowy, wysyłamy do Państwa ekipę techniczną, która instaluje urządzenie na przygotowanym miejscu. Monterzy są umawiani na konkrety dzień i godzinę.

Najlepsze miejsce na umieszczenie Automatycznej Recepcji znajduje się w budynku, tuż po wejściu do obiektu. Zalecane jest umieszczenie urządzenia w widocznym miejscu na ścianie. Jeśli posiadają Państwo klasyczną recepcję to najlepiej w jej okolicy. W wybranym miejscu musi być dostęp do prądu, Internetu na kablu.

Około 4-6 tygodni od zamówienia.

Automatyczna Recepcja posiada  dedykowany, samoobsługowy terminal (Lane 3000). Jest on przystosowany do obsługi wyłącznie przez klientów. Obecnie jest dostarczany przez jedną firmę: Polskie ePłatności. Umowę na dzierżawę terminala i obsługę płatności podpisuje właściciel obiektu.

Obsługa przez gości

Tak, urządzenie działa przez 24 h, 7 dni w tygodniu, umożliwiając zameldowanie gościa o dowolnej porze dnia i nocy. Znalezienie urządzenia w holu ułatwia podświetlone logo LED oraz 10-calowy, kolorowy ekran dotykowy. 

Wraz z potwierdzeniem rezerwacji gość otrzymuje e-mail oraz sms z kodem cyfrowym na swój telefon. Otrzymany kod należy wpisać na ekranie dotykowym urządzenia. Po podaniu właściwego kodu, blokada dostępu do klucza/skrytki zostaje zwolniona. Ten sam kod może otwierać również bramę i drzwi wejściowe, jeśli takie rozwiązanie zostało zastosowane w budynku.

W takim przypadku po podaniu kodu wyświetla się lista przypisanych do rezerwacji kluczy. Należy wybrać odpowiedni klucz z wyświetlonej na ekranie listy.

Kod pin jest aktywny przez cały czas trwania rezerwacji, umożliwiając korzystanie z urządzenia oraz otwieranie bramy drzwi wejściowych, jeśli takie rozwiązanie zostało zastosowane w obiekcie.

Weryfikacja gościa następuje po podaniu przez niego indywidualnego kodu rezerwacji. Istnieje opcja dodania kamery fotografującej. Wykonuje ona zdjęcie w momencie podania kodu.

Tak, jest to możliwe i zalecane. Gość może odłożyć klucz na miejsce, a następnie powtórnie wyciągnąć go wpisując swój indywidualny kod dostępu.

Do obsługi tego typu rezerwacji służy terminal zintegrowany z urządzeniem. System po podaniu kodu rezerwacji będzie wymagał dokonania płatności kartą. Po pozytywnym przebiegu transakcji, gościowi zostanie udostępniona karta/klucz.

Obsługa przez właściciela

Recepcję obsługuje się za pomocą dostarczonego oprogramowania. Za jego pomocą można sprawdzić w czasie rzeczywistym stan urządzenia, jego zawartość i historię zdarzeń. Obsługa obiektu uzyskuje dostęp do zawartości urządzenia za pomocą dostarczonych kart zbliżeniowych lub indywidualnego kodu dostępu.

Oprogramowanie pozwala na wgląd w stan urządzenia, listę rezerwacji, raporty zdarzeń. Umożliwia modyfikacje uprawnień poszczególnych pracowników oraz modyfikacje rezerwacji. Umożliwia również zdalne wydanie klucza/karty.

Człowiek nie jest potrzebny, aby wydać klucz, cały proces jego odbioru odbywa się automatycznie. Rolą człowieka jest jedynie obsługa oprogramowania. 

Rezerwacje są automatycznie zaciągane z nadrzędnego oprogramowania CMR (Channel Manager), ale urządzenie nie musi mieć nadrzędnego programu, aby wprowadzić dodatkowe rezerwacje. Można wprowadzać je również manualnie. 

Działanie urządzenia

Tak, Automatyczna Recepcja ma własne zasilanie i wypadku utraty zasilania samodzielnie zmienia tryb pracy. Może działać 24h od czasu odłączenia prądu.

Jest możliwa instalacja kamery fotografującej, która wykonuje zdjęcia w momencie wpisania kodu dostępu. To opcja dodatkowo płatna. 

Recepcja działa w 6 językach. Są to: polski, angielski, niemiecki, francuski, rosyjski i ukraiński.

Automatyczna Recepcja aktualnie działa z oprogramowaniem Hotres. W trakcie są kolejne integracje.

Tak, pełna funkcjonalność urządzenia jest możliwa tylko z nadrzędnym programem CMR. Na ten moment Automatyczna Recepcja jest zintegrowana z systemem Hotres. Oferta systemu znajduje się pod linkiem:  https://hotres.pl/ Jest możliwe również manualne wprowadzanie rezerwacji bezpośrednio do oprogramowania dostarczanego wraz z urządzeniem.

Urządzenie zaczyna działać w trybie autonomicznym na ostatnio zapisanych ustawieniach. Wszystkie rezerwacje, które pojawiły się przed utratą internetu są aktywne. Natomiast nie będzie funkcjonował w tym czasie terminal i nie będą pobierane nowe rezerwacje, do czasu odzyskania połączenia. 

Korzyści z Automatycznej Recepcji

Wszystko uzależnione jest od możliwości redukcji etatów lub czasu pracy pracowników recepcji oraz sposobu funkcjonowania obiektu. Najczęściej właściciele wskazują na możliwość rezygnacji ze zmiany nocnej i porannej.

Recepcja jest całkowicie bezobsługowa w zakresie umożliwienia wejścia do pokoju, odebrania klucza/karty oraz przyjęciu płatności.

  • recepcja udostępnia możliwość odebrania klucza/karty oraz przyjmuje płatności,
  • rejestruje wszystkie zdarzenia i umożliwia sprawdzenie aktywności gości,
  • umożliwia dostęp do budynku tylko osobom posiadającym kod,
  • automatycznie przenosi rezerwacje z nadrzędnego systemu do urządzenia i wysyła smsy oraz maile z kodem.

Jest to głównie uzależnione od typu obiektu i sposobu pracy.
W wielu przypadkach niewielka modyfikacja może umożliwić całkowitą rezygnację z recepcjonistów.

Wygląd recepcji

Recepcja składa się z modułu sterującego oraz modułu przechowującego karty i klucze.

W części sterującej znajduje się: 10-calowy ekran dotykowy, czytnik kart zbliżeniowych, terminal płatniczy oraz opcjonalna kamera fotografująca.

Część przechowująca może mieć formę gabloty na klucze lub skrytek.

  • ekran dotykowy,
  • terminal płatniczy,
  • podświetlone logo Automatycznej Recepcji,
  • wygrawerowane logo Państwa obiektu (tylko w przypadku przeszklonej gabloty na klucze),
  • moduł przechowujący w formie gabloty na klucze lub skrytek.

Wymiary modułu sterującego to: 60 cm wysokości, 35 cm szerokości i 20 cm głębokości. Wymiary modułu przechowującego zależne są od doboru elementów, których potrzebują Państwo w swoim obiekcie. Na wielkość urządzenia wpływa ilość potrzebnych kluczy/skrytek.

Standardowo dostępne są 3 warianty kolorystyczne: antracytowy, czarny i biały. Możemy zastosować dowolny kolor z palety RAL (opcja dodatkowo płatna).

Recepcja może być zawieszona na ścianie/we wnęce lub stać na dedykowanym stelażu. Stelaż jest opcją dodatkowo płatną.

Zakup lub wynajem urządzenia

Cena zakupu jest uzależniona od ilości kluczy/kart oraz od wybranych modułów i dodatków. Skontaktuj się z nami w celu wyceny. Standardowy cennik znajduje się pod linkiem: cennik

Cena wynajmu różni się w zależności od wybranych modułów i dodatków. Na cenę najmu składają się: opłata aktywacyjna i miesięczny abonament.

Cena opłaty aktywacyjnej jest uzależniona od ilości kluczy/kart oraz od wybranych modułów i dodatków. Skontaktuj się z nami w celu wyceny. Standardowy cennik znajduje się pod linkiem: cennik

Cena abonamentu jest uzależniona od ilości kluczy/kart oraz od wybranych modułów i dodatków. Skontaktuj się z nami w celu wyceny. Standardowy cennik znajduje się pod linkiem: cennik.pdf

Najmniejsza ilość kluczy lub skrytek w Automatycznej Recepcji to 6 (sześć).

Umowa najmu standardowo jest podpisywana na okres: 24 miesięcy (2 lat). Przy dłuższym okresie 36, 48 lub 60 miesięcy (3, 4 lub 5 lat) obowiązują dodatkowe benefity. Jeżeli łączny czas najmu wyniesie 5 lat to użytkownikowi przysługuje możliwość wykupu urządzenia na własność za symboliczną złotówkę lub wymiany urządzenia i zawarcie nowej umowy na preferencyjnych warunkach.

Przy dłuższej umowie najmu gwarantowana jest niższa cena abonamentu miesięcznego. Odpowiednio niższa cena przy najmie na 36 miesięcy -3%, przy 48 miesiącach -6%, przy 60 miesiącach -9%. Jeżeli łączny czas najmu wyniesie 5 lat to użytkownikowi przysługuje możliwość wykupu urządzenia na własność za symboliczną złotówkę lub wymiany urządzenia i zawarcie nowej umowy na preferencyjnych warunkach.

Bezpieczeństwo

Naszym nadrzędnym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa przechowywanych przedmiotów oraz dostępu do obiektu. Producentem urządzenia jest firma, która od lat dostarcza zaawansowane systemy zabezpieczeń fizycznych dla instytucji państwowych i publicznych, a także znaczących spółek z sektora prywatnego. 

Obudowa urządzenia wykonana jest ze stali o grubości półtora milimetra. Dostęp do wnętrza obudowy jest zabezpieczony zamkami najwyższej, szóstej klasy bezpieczeństwa. Urządzenie wyposażone jest w czujniki nieautoryzowane otwarcia obudowy oraz oderwania od ściany. Jest wyposażone w syrenę alarmową i może być podłączone do systemu alarmowego.

W przypadku zakupu urządzenia gwarancja wynosi 24 miesiące, w przypadku najmu obowiązuje przez cały czas trwania umowy. 

Tak, posiadamy serwis na terenie całego kraju. Świadczymy również usługę wsparcia zdalnego.

W zależności od przyczyny w pierwszej kolejności należy skontaktować się z naszym działem serwisu, zgłosić i opisać usterkę. Następnie, jeśli to możliwe nasz serwis spróbuje usuną usterkę zdalnie. Jeśli usterka ma inny charakter, to do miejsca montażu zostanie wysłana ekipa serwisowa.

Nie. Specjalna autorska technologia w naszych recepcjach uniemożliwia wyciągnięcie innego klucza lub otworzenie innej skrytki, niż przypisane do indywidualnego kodu gościa.

Klucze mogą być przechowywane w skrytkach albo w gablocie.

Klucz jest połączony za pomocą stalowej kłódki ze stalowym brelokiem, będącym jednocześnie identyfikatorem konkretnego zestawu przypisanego do pokoju. Nie ma fizycznej możliwości, aby ktoś mógł zdjąć klucz z kłódki bez użycia specjalistycznych narzędzi. 

W przypadku gabloty breloki z doczepionymi kluczami są umieszczane w specjalnych, samoblokujących się gniazdach. Odblokowanie gniazda jest możliwe wyłącznie po wprowadzeniu przypisanego kodu. 
Nie ma możliwości wyciągnięcia klucza z gniazda bez narzędzi specjalistycznych. Wyciągnięcie klucza bez autoryzacji uruchamia alarm.

W skrytkach klucze również umieszczona są w gniazdach, ale służą one tylko identyfikacji. Karty są natomiast przechowywane w specjalnych slotach (przegródkach), wyposażonych w czytniki, dzięki czemu również są identyfikowane. Nie ma możliwości odłożenia innej karty. Właściciel ma pewność, że została zwrócona właściwa karta.